Nieuws

JD iDEAL Gateway 4.13.0 beschikbaar

We beginnen het nieuwe jaar met een nieuwe JD iDEAL Gateway. Er is namelijk de laatste tijd nogal wat aan de hand geweest met zowel Rabobank Onlinekassa als Mollie. Deze zaken zijn nu verholpen en/of afgevangen in JD iDEAL Gateway 4.13.0.

 

Betalingsproblemen

In de koppeling met Rabobank Onlinekassa zat een fout waardoor de bank ten onrechte terug meldde dat er een probleem zou zijn met de sleutel. Dit kwam doordat het niet goed de bedragen deed verwerken. Hiervoor heeft de Rabobank een nieuwe versie van hun software uitgebracht en hiermee is dit probleem nu verholpen.

 

Terugkoppelingsproblemen

Dan is er nog het probleem met de terugkoppeling bij Mollie. Het gebeurt wel eens dat de klant eerder terug komt op de website dan de melding van Mollie. Wat er dan gebeurde is dat een bestelling op geannuleerd werd gezet terwijl dit niet het geval was. Dit is nu aangepast, de bestelling wordt niet meer aangepast en blijft op de huidige status staan. In het Transactieoverzicht in JD iDEAL wordt de status als Onbekend/Unknown weergegeven.

Om niet meteen over te gaan op een onbekende status zal JD iDEAL de klant 3 seconden laten wachten indien de status onbekend is en het dan nogmaals controleren of er inmiddels wel een status bekend is. Zo niet, dan loopt het proces door en wordt de onbekend status afhandeling in gang gezet.

In het geval dat de status onbekend is zal er nog wel een bericht aan de klant getoond moeten worden. Hiervoor heeft JD iDEAL nu een eigen status pagina. Er zijn wel een paar handelingen vereist om deze te gebruiken, zie hiervoor de installatiehandleiding pagina 65. Er zal namelijk een bericht aangemaakt moeten worden, dit is het bericht wat aan de klant wordt getoond en een menu item.

Hiermee wordt niet voorkomen dat klanten eerder terugkomen op de website maar ze worden wel netjes afgehandeld.

HikaShop

Bij HikaShop is het mogelijk om als Gast af te rekenen, dit is een mooie optie maar heeft ook als gevolg dat het voor JD iDEAL niet bekend is wie er afrekent en kan zodoende niet zien waar er naar door gestuurd moet worden. Dit is nu aangepast en worden gasten ook goed doorgestuurd.

 

RSForm! Pro

Indien in RSForm! Pro gebruik wordt gemaakt van het Payment Package is het nu mogelijk om meerdere betaalmethodes van JD iDEAL toe te voegen. Dit wordt gedaan door het veld (betaling) JD iDEAL Gateway toe te voegen en als naam de naam van de betaalmethode op te geven. Het label kan vrij ingevuld worden. De naam van de betaalmethode zal dan doorgestuurd worden naar de betaalprovider. Zo kunnen klanten direct doorgestuurd worden naar de keuze van een specifiek betaalmiddel. Dit moet wel een optie zijn die ondersteund wordt door de gekozen betaalprovider.

 

In de e-mail bevestiging werden de opties getoond als één lange regel, dit is nu aangepast om de regeleindes om te zetten naar HTML regeleindes zodat in de e-mail alles netjes onder elkaar komt.

 

Aanpassingen

Voor de rest zijn het aanpassingen om de stabiliteit verder te verbeteren. Hierbij dan het totaaloverzicht van aanpassingen in versie 4.13.0

  • Foutmelding vanwege ontbrekende parameter in onContentPrepare
  • Nieuwe status voor onbekende eindstatus
  • Rabobank Onlinekassa API bijgewerkt naar versie 1.6.0
  • Foutmelding op Yootheme paginas
  • JD iDEAL plugin stopt verwerking betalingen andere plugins in RSForm! Pro
  • Laat klant 3 seconden wachten indien er nog geen terugkoppeling is van betaalprovider
  • Tags kunnen zowel met hoofd- als kleine letters worden gebruikt
  • Regeleindes toegevoegd in waardes bij RSForm! Pro
  • Doorsturen bepaalde bedragen geeft foutmelding bij Rabobank Onlinekassa
  • Betaalstatus mislukt aangepast voor Mollie
  • Meer logging voor VirtueMart betalingen
  • Meer opties voor RSForm! Pro Payment Package
  • Logging van IP adressen verwijdert
  • Doorsturen Gast checkout in HikaShop

 

Deze versie is voor iedereen te downloaden met een actief abonnement vanuit de Download omgeving. Indien je geen actief abonnement hebt dan kan dat hier besteld worden.